Kazimiera Krawczyk

PARTNER

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdjęcie

 

  • menedżer z ponad 30-letnią praktyką gospodarczą i udokumentowanymi sukcesami w zarządzaniu markowymi firmami krajowymi i międzynarodowymi (w tym systemem agencyjnym cocktail-barów HORTEX oraz franczyzową siecią detaliczną Adidas)
  • wspólnik założyciel i pierwszy prezes zarządu Agencji Rozwoju Franczyzy
  • autorka i współrealizatorka pierwszych w Polsce profesjonalnych programów szkoleniowych dla franczyzodawców i franczyzobiorców
  • wykładowca na studiach MBA polsko-niemieckiego Uniwersytetu VIADRINA we Frankfurcie n/Odrą
  • miłośniczka przyrody i dobrej lektury
  • absolwentka SGPiS (SGH) z 1972 r

Jestem ekonomistką po SGPIS z dyplomem mgr z 1972 roku i ponad 30-letnim doświadczeniem praktycznym na stanowiskach menadżerskich w tym zawodzie. Pracowałam zarówno dla znanych marek krajowych takich jak: HORTEX, Bank Gospodarki Żywnościowej czy POLMOS, jak i międzynarodowych koncernów jak adidas Salomon i TOYOTA.

Przygodę z systemami sieciowymi rozpoczęłam w 1977 roku, w czasie pracy dla firmy HORTEX, która jako pierwsza w Polsce rozwinęła z powodzeniem w oparciu o system agencyjny sieć słynnych koktail-barów HORTEX. Praktyczny kontakt z franchisingiem rozpoczęłam w 1991 roku, kiedy to kierowana przeze mnie firma adidas Poland rozpoczęła budowę sieci dystrybucji detalicznej towarów sportowych marki adidas właśnie w oparciu o franchising. adidas Poland rozwinął swoją sieć detaliczną w oparciu o franchising do poziomu prawie 300 punktów sprzedaży w 2000 roku, będąc zarówno prekursorem w budowie profesjonalnej sieci detalicznej markowych towarów sportowych w Polsce, jak i pionierem w zastosowaniu z powodzeniem do tych celów franchisingu. W następnych latach na bazie sieci detalicznej adidasa powstały wielomarkowe sklepy sportowe, stanowiące do chwili obecnej trzon polskiego rynku detalicznego markowych towarów sportowych.

Moje doświadczenia z praktycznym zastosowaniem franchisingu w adidasie stanowią unikalną na rynku polskim wiedzę o praktycznych aspektach stosowania franchisingu w praktyce gospodarczej rynku wschodzącego – szansach i zagrożeniach z tego wynikających oraz sprawdzonych metodach rozwiązywania występujących problemów.

W okresie pracy dla marek z grupy adidas Salomon, takich jak: adidas, Salomon, Bonfire, Taylor Made i Mavic miałam też okazję i konieczność praktycznego poznania europejskich i światowych standardów funkcjonowania firm w wyniku czynnego udziału w realizacji wielu międzynarodowych projektów z dziedziny organizacji i zarządzania, IT, zarządzania zasobami ludzkimi, logistyki, sprzedaży i marketingu.

Wysoka jakość zarządzania działalnością adidas Poland została nagrodzona pierwszą edycją nagrody korporacyjnej adidasa „ADI DASSLER AWARD”, przyznaną w 2001 roku za najlepszą w całej grupie adidas rentowność działania adidas Poland.

W maju 2005 roku utworzona została Agencja Rozwoju Franczyzy. Jako prezes zarządu ARF byłam autorką i współrealizatorką pionierskich na rynku polskim programów szkoleniowych dla kandydatów na franczyzodawców i franczyzobiorców. W imieniu ARF nawiązałam także robocze kontakty z bankami planującymi przygotowanie specjalnej oferty produktowej dla franchisingu i z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, w celu zidentyfikowania środków na dotacje inwestycyjne dla MŚP dostępnych z funduszy unijnych. Doświadczeniem zawodowym dzielę się z pracującymi zawsze ze mną absolwentami wyższych uczelni oraz ze studentami MBA na Uniwersytecie VIADRINA we Frankfurcie/Odrą.

Jestem zamężna. Mam dwójkę dorosłych dzieci, jestem szczęśliwą babcią trójki wnucząt Jestem bezpartyjna od zawsze, cenię profesjonalizm w działaniu i przedsiębiorczość.